Jumaat, 1 Oktober 2010

Kunci ???

salam.
Kunci ??? Dah hampir 2 tahun kami menunggu kunci ni....hari ni baru dapat.Hemm..kunci rumah baru kami.Suamiku dah mula membelek-belek plan rumah...bila kutanya ,dia hanya tersenyum simpul.Tapi sebagai isteri...aku dah faham.Tentulah nak buat renovation.Bagi aku pula...tak kisah sangat...sebab asalkan ada tempat berlindung dari panas dan hujan ..aku dah cukup bersyukur.Petang tadi,kami pergi meninjau keadaan rumah,hemmm ...nampaknya ada beberapa perkara yang suamiku tidak berpuas hati.Aku pulak...duduk membelek ruang dapur....memikirkan kat mana nak kuletakkan harta karun dan pinggan mangkuk ku.Yang lain tu....aku tak nak ambil pusing ...sebab suamiku lebih afdal bab ni...terdengar jugak dia berbincang dengan kontraktor yang tak diundang tu tentang pembinaan attics.....hissh.... aku kalo sebut attics ..entah kenapa terbayang la yang karut -marut kat kepala ku....takuttttt..kalo zaman dulu2 tu...orang panggil loteng lah...kalo dalam filem pulak....attic ni macam tempat hantu bersantai la...aaaaaaa..
nanti aku akan upload gambar rumah tuh bila ada kelapangan ok...
Apapun aku sangat berharap agar kami dapat berpindah ke rumah ini....tidak seperti rumah pertama kami yang terpaksa disewakan kerana tuntutan tugas suamiku yang selalu berpindah-randah.Mudah-mudahan segala yang dirancang akan berjalan dengan lancar.Aminn.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan