Ahad, 10 Oktober 2010

Kerja dah nak mula...

Tadi aku meninjau rumah ku.....dah nampak longgokan batu,kayu dan besi di sekitar kawasan rumah.Kata kontraktor tu..kerja2 akan bermula.suamiku dah sibuk meracun rumput2 liar yang tumbuh di tepi rumah,rajin sungguh dia.Siap tanam beberapa pokok lagi...memang itulah hobi dia sejak dari zaman bujang.
rumah ni hanyalah rumah teres biasa.....pada mulanya aku bercadang ingin membeli rumah teres semi D...namun bukan rezeki agaknya...tiba-tiba aja orang yang booking rumah ni dah tak jadi beli...setelah berbincang dengan suami ...dia bersetuju kerana  keluasan tanah rumah corner lot ni telah menjadi daya penariknya......aku dan sidia minat sangat dengan berkebun dan bercucuk tanam nihhh.. 

kalau masa kecik2 dulu....aku rembat batu nihh... buat main batu seremban.../ batu selambut...


nampak mcm tak cukup aje simen ni...


ruang ni nanti akan menjadi bilik bacaan anak2...slep konkrit akan dibina...tinggi sangat lubang angin ni...lenguh leher aku dok langut tengokk...apatah lagi kalau nak bersihkan sawang lelabah...nak selesaikan masalah..asben aku suruh apek tu buat slep konkrit....nak buat yang kayu tak kuat pulak bila dah lama2....



ruang dapur yang masih kosong....pembinaan kabinet dapur masih belum dimulakan....dinding di sebelah kiri akan dipecahkan untuk menambahkan ruang dapur yang cinonet nihh....



porch kereta yang nampak malap ajeee.....



papan tanda nihh...betul2 kat depan rumah aku...


padang permainan yang terletak berhadapan rumah...rumput dah tumbuh panjang .... jadi macam hutan .....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan